close
話說
我的同事SHL(姑隱其名)
為了照顧他媽媽,於是請了一位印尼女傭~

SHL是個大好人
平常做事熱心待人又親切
就連對外傭也是有求必應~

逐漸地
這位外傭Alisa對SHL
發展出撲朔迷離般的浪漫情愫

他們私底下是如何勾三搭四
身為同事的我們,當然不清楚也不方便過問~

不過當SHL不在Alisa身邊時
Alisa便常常發簡訊給SHL
兩個人的互動進展,已成為辦公室最關切的大事~

徵得SHL的同意後
我將Alisa傳給他的簡訊
挑重點部份臚列於下---------------

這讓我們見證到
愛情不分國界
愛情不分主僕
愛情不分年齡………

真是可歌可泣的21世紀「新蝴蝶夫人」啊!!

PS.1 Alisa的印式英文很簡單,不要怕,可以邊看邊學英文哦。
PS.2 中文翻譯是我翻的,意思應該八九不離十,僅供參考。
PS.3 括號內文字是SHL告知我們的情境說明,以及我的批注。
PS.4 蝴蝶夫人是最經典的異國戀代表作,僅作象徵式標題。


日期:6/8
(當SHL第一次讓Alisa放假外出)

Laupan, I don’t want I must to say to you, but I really really thank you so much. Because you are really is my good boss…see you tonight.

【老闆,我不知道該不該跟你說,但我真的真的非常謝謝你。因為你真的是我的好老闆…晚上見哦~】


日期:6/8-2
(同一天稍晚)

I’ll back after dinner. So you don’t need to prepare about my dinner. Thank you, Laupan.

【我會在晚餐之後回去,所以你不要準備我的晚餐哦。謝謝你,老闆。】

(普注:吼!第一次看到老闆替外傭準備晚餐的啦!!)



日期:6/12
(Alisa一人在家,於是發了這封簡訊)

No body at home, that I really feel bored. And I just waiting for your back home. Ok, Laupan.

【沒人在家,我真的覺得好無聊哦。我正等著你回家哦,好嗎,老闆?】

(普注:亂曖昧的~)



日期:6/18
(SHL幫Alisa處理很多工作上的事,於是Alisa發了這封簡訊)

Laupan I know you are the a good Laupan, so I hope at tomorrow are you bring me go to your work place. That I can help you at anything anyworks. How Laupan can or not?

【老闆,我知道你是一個好老闆,所以我希望你明天能夠帶我去你的辦公室。那麼我就可以幫你做任何事情、任何工作。老闆,好不好啊?】

(普注:吼,Alisa來公司,能做什麼啊???)



日期:6/28
(因為Alisa必須換新僱主,SHL很積極認真地幫她找新東家)

Laupan, you sleep already or not?….oh, I hope that my next boss also a good boss same you. Good night have a nice sleep and sweet dreams.

【老闆,你睡了沒啊?…哦,我希望我的新老闆,也跟你一樣的好。晚安,要好好睡,作好夢哦!】

(普注:啊,已經開始關心老闆的睡眠品質了)



日期:7/11
(Alisa已經換了新東家,但仍傳簡訊來)

good morning! you haven’t wake up yet right? Laupan I was 2 days without u, that I really miss u. because u are the good Laupan and u always take me with good care. Oh Laupan I won’t forget u to forever! I really thank u for everything. Laupan I really miss u, at yesterday, today, tomorrow and forever!! No anyone and only u the my good Laupan!

【早安!你醒了沒啊?老闆,我已經離開你兩天了,我真的好想你哦,因為你是好老闆,而且你總是非常照顧我啊。哦,老闆,我永遠不會忘記你!我真的謝謝你為我做的每一件事。老闆,我真的好想你,昨天、今天、明天、天天想你!!沒有人能取代你,你是我的好老闆!】

(普注:啊啊啊啊…………)


日期:7/11
(同一天稍晚)

…on first day I really cry, u know Laupan, because the agency a leaved me alone. Oh I’m very sad! Laupan anythings happen to me and I’ll call u yaaaaa! Goodbye Laupan and take good care of you!!

【…這是我第一天,我真的哭了,你知道的,老闆,因為仲介商把我一個人留在這裡。哦,我覺得好悲傷哦!老闆,我如果發生任何事,我會打給你哦,耶耶耶耶!掰掰,老闆,好好照顧你自己哦!!】

(普注:啊啊啊啊啊啊啊………………)



日期:7/11
(同一天,更晚一些)

Laupan, now is time to sleep, so I wishing u with good night. Have a nice sleep and sweet dreams. Laupan tomorrow morning u don’t do anymore wash toilet and mop the floor, ok? It’s not ur works. You are the office work, ok, Laupan? And lets have a fun n joy with ur computer.

【老闆,現在是睡覺的時間了,所以我希望你有一個好眠。好好睡哦,要作好夢哦。老闆,明天早上,你不用再去洗廁所和拖地了,好嗎?這不是你的工作。你是上班的人,好嗎,老闆?讓你跟電腦好好的玩吧。】

(普注:Alisa妳走了,SHL不洗廁所誰洗啊?還有,什麼叫跟電腦好好玩?)



日期:7/17
(過一個禮拜,沒Alisa的消息了,以為這段姻緣就此結束,沒想到…)

Good pm!! Hi…Laupan how are you? Hope u r fine. And I hope that u r don’t forget me. Because I remember u always. Actually I know that’s impossible 2 be, but why I missing for u? Laupan! Actually I want 2 be with u always hehe! Sorry don’t think wrongs of me, ok, Laupan? Just believe me, that I’m not the naughty girl….

【午安啊!嗨…老闆,你好嗎?希望你一切安好。我希望你沒忘了我,因為我永遠記得你!實際上,我知道這是不可能的,但為什麼我還是想著你?老闆!實際上,我想要永遠跟你在一起,嘿嘿!抱歉啦,別誤會我啦,好嗎,老闆?只要相信我,我不是壞女孩哦…】

(全公司大喊:啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊…)



日期:7/17
(同一天稍晚)

Laupan if u have a time call me please! Thanks.

【老闆,找時間打電話給我!謝謝!】

(全公司:無語中…………)



日期:7/17
(好心的SHL,還是撥個電話給Alisa了)

Laupan thank you for ur calling 2 me. It’s make me sure too believe that u r didn’t hate me. Laupan actually I know I’m doing no good and no manners to u. Because u already have a girlfriend. So if I go and disturb u oh is very bad! But why I really miss u Laupan! Because I’m always remember u very good 2 me.

【老闆,謝謝你打電話給我。這讓我真的相信你不會恨我了。老闆,實際上,我知道我做得不夠好,也不是你的菜。因為你已經有女朋友了。所以如果我打擾到你,哦,真是不好啊!但為什麼我是這般想念你啊,老闆!因為我總是記得你對我非常的好啊。】

(全台北市:啊啊啊啊啊啊啊!!!!!!)



日期:7/29
(我們以為告別後,已告一個段落,但,又隔了一個禮拜後)

Good am! Hi… Laupan how are u? Hope u r be happy always with ur nice day. Laupan did u remember? On that times u said, u’ll help me, when I need phone card. N now I really need it. So if u r free, can u buy for me of phone card. Laupan, thank you b4.

【早安啊!嗨,老闆,你好嗎?希望你每天都很快樂哦。老闆你記得嗎?以前你說過啊,你會幫我,當我需要電話卡的時候。現在,我真的需要它。如果你有空,能幫我買電話卡嗎?老闆,謝謝你哦!】

(普注:啊,現在誰是老闆啊?)



日期:7/29
(SHL跟Alisa說,可以請她的新老闆幫她買電話卡,於是Alisa又傳簡訊了)

Oh I’m sorry to disturbing u. Ok Laupan later I’ll go n ask to that boss. But do u know, I’m still feeling that u r being my boss. Actually I like u r be my boss. Laupan now u r busy, but u don’t forget to take dinner ok. I miss u Laupan.

【哦,我很抱歉打擾到你。好吧,老闆,晚一點我會問我那個東家。不過,你知道的,我仍然認為你是我的老闆。實際上,我喜歡你當我的老闆。老闆,現在你在忙,但你不要忘記吃晚餐哦,好不好啊?我想你哦,老闆。】


(普注:我們會密切注意這段戀情的任何新發展,會隨時向各位報告戰情……)

(普注:不管你認不認識SHL,希望一人一留言,祝福這段異國戀情開花結果!)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Pokey 發表在 痞客邦 留言(77) 人氣()